Start initiatief

Bevrijdingsfestival Overijssel 2016 Resultaat: 4 miljoen kijkers

Media {{draggableItems.length}}

Onderdeel van:

Onderdeel van:
Lovers

De 26ste editie van het Bevrijdingsfestival Overijssel in Zwolle trok ook dit jaar veel bezoekers. In het Park de Wezenlanden waren maar liefst 140.000 mensen op de been. Via de tv en online platforms keken in totaal ruim 4 miljoen mensen naar de beelden van ‘ons’ Bevrijdingsfestival.

Net als vorig jaar verleidde de hoge kwaliteit van de videoproductie de landelijke media wederom naar Zwolle. De NOS, RTL Nieuws, EenVandaag en RTV Oost deden live verslag. Van het Bevrijdingsfestival is al jaren een livestream op www.jijenoverijssel.nl te zien. Vanuit dit participatieplatform is ook dit jaar de complete videoproductie georganiseerd.

Bijzondere samenwerking
Deze videoproductie leidde tot een bijzondere samenwerking tussen RTV Oost, de onderwijsinstellingen Deltion College, Landstede, de Provincie Overijssel en Boerdam. Studenten bedienden de camera’s en werden ondersteund door professionele partners. Dit maakt het tot een unieke leerervaring en draagt direct bij aan hun ontwikkeling in de beroepspraktijk. En met kwalitaitef hoogwaardig beeld- en geluidsmateriaal als resultaat.

Co-productie

Co-productie

Door heel Nederland te zien
De livestream wordt altijd goed opgepakt door online mediapartners als NU.nl, NPO 3FM, de Stentor, Tubantia, Poppodium Hedon en TV Enschede. Verder deed dit jaar de NOS uitgebreid (deels live) verslag, als ook EenVandaag. RTL 4 zond op 5 mei in 3 nieuwsbulletins (18.00 uur, 19.30 uur en 23.30 uur) beelden van het festival uit.

Cijfers

Cijfers



Downloads

Evenementen
Laatst bewerkt op: 04-08-2016

Start aangesloten beweging

Initiatief

Wat vind jij?

Foto toevoegen
Voorvertoning van uw bericht

Voeg commentaar toe informatie

Anoniem
Anoniem Expert 18-07-2019 23:27

{{comment.txt}}

afbeelding bijlage

Voeg commentaar toe preview

Preview: Sluit

Heb jij ook een geniaal idee?

Dit is de plek waar mensen met ideeën samenkomen!

Start initiatief